Kutseala kogukond

Tere! 

Teine veerand on alanud ja see tähendab uusi aineid ja uusi teadmisi. See leht on pühendatud- Kutseala kogukonnale

Enesetutvustusega võiksite end varem kurssi viia, seega jätkan teiste punktidega.

Teadmiste ja oskuste analüüs

Inimõigused ja kutse-eetika noorsootööstõlgendan eetika ja väärtuste peamisi käsitlusi; mõistan noorsootöö kutse-eetikat ja selle praktilist rakendust; analüüsin, lähtudes väärtuspõhise noorsootöö alustest, noorte tegevustes osalemise toetuse võimalusi; väärtustan inimõigusi, sh noorte õigusi, ning nende tähendust noorsootöös.

Teadused alused- mõistan teadustöö ja süsteemse lähenemise põhimõisteid, sotsiaaluuringu eripärasid; kavandan uurimistööd; analüüsin uurimistöö eri liikide koostamise võtteid; rakendan allikate kasutamist ja viitamistehnikat; selgitan töö vormistamist vastavalt kehtiva juhendi nõuetele; hindan omandatud teoreetilisi teadmisi oma uurimistöös.

Riigi-ja ühiskonnakorraldus- mõista Eesti riigi toimimist ja juhtimise mehhanisme; analüüsin riikide ja demokraatia kujunemise aluseid, sh Eesti ja Ida-Euroopa kontekstis ning Euroopa Liidu toimimise põhialuseid; võrdlen riikide arenguprotsesse tänapäeval, analüüsib riikide arenguerinevusi ja nende põhjuseid; analüüsin demokraatliku ühiskonna toimimise põhimõtteid ja riigi-, era- ja kolmanda sektori rolle; analüüsin kodanike ja riigi suhteid ning kodanikuaktiivsuse olemust.

Noortevaldkonna alused ja korraldus mõistan noortevaldkonna strateegilisi dokumente ja õigusakte, sh ka rahvusvahelises võrdluses; analüüsin noortevaldkonna olemust ning kujunemist Eestis ja maailmas; seostan noortevaldkonda erinevate teadusdistsipliinidega; analüüsin noorsootöö põhimõtteid, korraldusmudelit ja struktuure ning noorsootöö kvaliteedi hindamise aluseid ja arenguvajadusi; planeerin noorsootöö tegevusi ja loob lahendusi noortevaldkonna võtmeprobleemidele sh rahvusvahelises koostöös; kavandan mitteformaalse õppe tegevusi noorsootöös ja loob võimalusi noorte mitteformaalses õppes kogetu ja õpitu mõtestamiseks.

Enesejuhtimine, suunamine ja refleksioon tean professionaalse enesejuhtimise ja noorsootöötaja professionaalse identiteedi põhialuseid; mõistan mentorluse, coachingu, juhendamise ja nõustamise põhialuseid; kavandan mentorluse, juhendamise, nõustamise, sh esmase nõustamise, protsessi; hindan enesetundmise suurendamiseks oma tugevusi, nõrkusi, ohtusid ja võimalusi ning kavandab oma professionaalset karjääri; analüüsin ennast noortevaldkonna tegutseja/juhendaja/mentori/coachi/nõustaja rollis ja määratleb ning rakendab arenguks vajalikud tegevused.

Noorte areng ja heaoluean noorte arengut käsitlevaid teooriad; määratlen noorte, sh erivajadustega noorte arenguvajadused; analüüsin noorte arenguvajadusi noorsootöö tegevuste planeerimisel; seostan erinevates teadusharudes arendatud vaimse ja füüsilise heaolu kontseptsioone; analüüsin heaolu kontseptsioonide tähendust praktikas; tean ja rakendan suhtlemispsühholoogia põhialuseid noorsootöös; analüüsin füüsilist ja vaimset tervist ohustavat riskikäitumist; hindan noorte tõrjutusriske; kavandan tõrjutusriskide ennetamiseks ning leevendamiseks, noorte keskkonnasäästlike, tervislike ning õiguskuulekate hoiakute kujunemiseks ja nende arendamiseks vajalikke tegevusi lähtudes noorsootöö põhimõtetest.

Praktiline eesti keel I- B1: Üliõpilane teab ja mõistab olulist endale tuttaval teemal (töö, kool, vaba aeg, reisimine jne). Saab hakkama argisituatsioonis. Oskab koostada lihtsat teksti tuttaval või enda jaoks huvipakkuval teemal. Oskab kirjeldada kogemusi, sündmusi, unistusi ja eesmärke ning lühidalt põhjendada-selgitada oma seisukohti ja plaane.  

B2: Üliõpilane mõistab ja teab keerukamate tekstide sõnavara ning mõistab ning erialase mõttevahetuse tuuma. Suudab spontaanselt ja ladusalt vestelda sama keele emakeelse kõnelejaga. Oskab paljudel teemadel luua selget, üksikasjalikku teksti ning selgitada oma vaatenurka, kaaluda kõnealuste seisukohtade tugevaid ja nõrku külgi. 

C1: Üliõpilane mõistab pikki ja keerukaid tekste, tabab ka varjatud tähendust. Oskab end spontaanselt ja ladusalt mõistetavaks teha, väljendeid eriti otsimata. Oskab kasutada keelt paindlikult ja tulemuslikult nii avalikes, õpi- kui ka tööoludes. Oskab luua selget, loogilist, üksikasjalikku teksti keerukatel teemadel, kasutades sidusvahendeid ja sidusust loovaid võtteid

Eesmärgid

Minu eesmärgid on järgmised. 

1. saada rohkem keelepraktikat

2. saada rohkem teavet noortevaldkonna kohta

3. samuti oskusi ja teadmisi. 

Soovin kasutada seda võimalust, mille Narva kolledž meile annab, et seda ala edasi õppida.

Ootused

Minu ootused on kõrged, sest olen väga huvitatud oma mentori külastamisest töökohal, sest selline võimalus on väga haruldane, samuti arvan, et saan sellest ainest palju emotsioone ja praktikat. Saa positiivne hinne ka.

Võimalused

Võimalusi, mida ma selle teema põhjal näen:

1. keelepraktika

2. uued ulatuslikud teadmised noorsootöö vallas

3. vaata, mis tunne on sellel alal töötada

Tegevuskava

1. tutvu oma mentoriga

2. arutage meie tulevasi koostööülesandeid

3. leida ja arutada aega kohtumiseks

4. esitage küsimusi, kui neid on

5. kohtuda

6. anna tagasisidet

7. eksam

Kutseala kogukonna õpiväljundid:

Kursuse lõppedes üliõpilane:

1. Seostab noortevaldkonna osapooli ja nende vahelisi koostöövorme.

2. Planeerib professionaalset arengut ja koostööd noorsootöö sidusrühmadega, suurendades noortevaldkonna lõimitust teiste valdkondadega.

3. Analüüsib noortevaldkonna kutsealaseid identiteete.

4. Analüüsib ja loob koostöövõimalusi ning võrgustikutööd noortevaldkonnas ja valdkonna sidusrühmadega.




Комментарии