Refleksioonitöö
Tere kõigile!
Kutseala kogukond on peaaegu lõppenud ja on aeg kirjutada refleksioonitöö. Ma valisin Gibbsi refleksiooniring, sest seda tehnikat kasutades on selgete etappide abil lihtne oma teed analüüsida.
- Kirjeldus (Mis toimus?)
Tänu kursusele sain saada uskumatult kasuliku ja ainulaadse kogemuse. Selle kursuse käigus sain endale mentori Sabina Kornejeva, kes on SPIN-i arendusprogrammi koordinaator Tallinnas. Mul oli nii isiklik kohtumine oma mentoriga Tallinnas kui ka kohtumised Zoomis.
- Tunded (Mida mõtlesid ja tundsid?)
Tunnen end hästi, mulle meeldis Sabinaga koos töötada. Ta on väga sõbralik, vastutulelik inimene, mul oli temaga lihtne suhelda. Mul on hea meel, et temast sai minu mentor. Tänu temale sain aru, mis tunne on lastega töötada ja nägin seda selgelt.
- Hindamine (Mis oli kogetus head, mis halba?)
Mis oli hea?
Sain suhelda ja näha, kuidas spetsialiseerunud inimesed noortega töötavad. Tundsin ka, et olen üks neist, nagu perekond, väga sõbralik ja vastutulelik õhkkond.
Mis oli halba?
Аusalt öeldes oli kõik hästi, aga saabumise päeva valikuga oli raskusi õpingute ja eksamite tõttu.
- Analüüs (Milline oli selle situatsiooni mõte?)
1. Seostab noortevaldkonna osapooli ja nende vahelisi koostöövorme.
Sain sellest teada nii praktikas kui ka õppetöös endas. Sain selgelt näha, kuidas erinevate tegevusvaldkondade toel tehakse koostööd, tehakse koos projekte ja üritusi, samas toimub mõttekäik, et kõike õigesti teha. Need teadmised aitasid mul mõista, et koostöö ja rühmatöö on noorsootöö üks olulisi komponente, ilma milleta on tulevikus raske noortele projekte luua.
3. Analüüsib noortevaldkonna kutsealaseid identiteete.
Sabina näitas mulle, et neil on organisatsioonis erinevad rollid ja tulemused, mida nad saavutada tahavad. Noorsootööl (sh noorte huviharidusel) on oluline roll noore jaoks mitmekülgsete teadmiste, oskuste ja hoiakute (organiseerimis-, meeskonnatöö oskus, loovus, enesejuhtimine jpm) arendamisel, noore võimestamisel ja eelduste loomisel sujuvaks iseseisvumiseks, aga ka töökogemuse saamisel, teadlikkuse suurendamisel tööturu muutustest ja noorte kui väärtuskandjate ning väärtuste eestkõnelejate võimestamisel (Arengukava). See on oluline noortesfääri, ürituste ja noorte endi edukaks arenguks. See on oluline minu arusaamise jaoks noortevaldkonnast ja sellest, kuhu edasi liikuda
4. Analüüsib ja loob koostöövõimalusi ning võrgustikutööd noortevaldkonnas ja valdkonna sidusrühmadega.
- Järeldused (Mida veel saab teha/oleks saanud teha? Milliseid järeldusi saab teha?)
Tulevikust on mul veel vähe ettekujutust, kuid tean kindlalt, et kasutan omandatud teadmisi edasistes õpingutes, praktikas ja töös. Praegu kaldun pigem noorsootöötaja või noorsoopolitseiniku poole. Minu jaoks on oluline ühiskonda arengu ja abi toomine.
- Tegevusplaan (Mida ma teeksin, kui situatsioon uuesti kordub?)
Mul oli hea meel saada uusi kogemusi ja sidemeid, see on mulle kindlasti edaspidiseks abiks. see aine ja teema sobisid mulle väga hästi, nende abil sain rohkem aru endast ja noorsootööst.kui olukord peaks korduma, poleks mul selle kogemuse uuesti läbielamise vastu, see oli huvitav
Mentori tagasiside:
Soovin jagada tagasisidet meie koostöö kohta Annaga. Anna näitas end kui avatud ja vastutustundlik tudeng. Tema uudishimu ja soov iga teema põhjalikult mõista on eriti muljetavaldavad. Mulle meeldis väga meie koostöö ja tema nägemus noorsootööst. Tahan rõhutada tema keskendumist noortega suhtlemise olulisusele. See on tõepoolest võtmetähtsusega aspekt noortega töötamisel ja Anna võime nendega ühist keelt leida on suur eelis. Samuti muudavad tema mitme keele oskus suhtlemise lihtsamaks ja avardavad koostöövõimalusi.
Lisaks väärib mainimist tema täpsus ja hoolikus ülesannete täitmisel. Anna läheneb tööle alati detailidele tähelepanu pöörates, mis aitab saavutada suurepäraseid tulemusi. Tema vaimne paindlikkus ja võime kiiresti kohaneda uute olukordade ja nõudmistega on samuti oluline ja teevad temast väärtusliku meeskonnaliikme.
Tänan koostöö eest ja soovin Annale edaspidiseks edu selles tähtsas ja olulises valdkonnas!
Ilusat,
Sabina
Kasutatud allikad:
Anna Ashlapova. Kutseala kogukond. (vaadatud mai 2024) https://annaashlapova.blogspot.com/p/kutseala-kogukond.html
Gibbs, G. (1988). Learning by Doing: A guide to teaching and learning methods. Birmingham: SCED.(vaadatud mai 2024) https://tulevikuopetaja.edu.ee/moodul-v/refleksioon-opetaja-professionaalses-arengus/3-sibula-mudel-refleksiooni-tasemete-iseloomustamiseks/1-mudel-gibbsi-refleksiooniring-gibbs-1988/
Haridus- ja Teadusministeerium. Noortevaldkonna arengukava 2021–2035: lähtekohad noortevaldkonna
arenguks. (vaadatud mai 2024)
Mitteformaalne. Kutse-eetika. (vaadatud mai 2024) https://mitteformaalne.ee/kutseeetika/
SPIN-programm. Mis on SPIN? (vaadatud mai 2024) https://www.spinprogramm.ee/programm/
Комментарии
Отправить комментарий